Santa Oliva implantarà el sistema de recollida porta a porta a partir del proper 15 de març

08/02/2022
Comunicació

Avui ha tingut lloc al Monestir de Santa Maria de Santa Oliva la roda de premsa de presentació del nou model de recollida selectiva de residus que s’implementarà a tot el municipi.

8 de febrer de 2022. A partir del 15 de març, Santa Oliva implementarà el nou sistema de recollida de residus porta a porta a tot el municipi. Així ho ha fet públic avui el regidor de medi ambient Jordi Risa en roda de premsa.

El sistema porta a porta (PaP) consisteix en deixar els residus, prèviament separats en fraccions, davant de la porta de casa, en uns dies i hores determinats per a cada fracció (rebuig, orgànica, envasos i paper i cartró). Des de l’Ajuntament ja s’està repartint per totes les cases del municipi una carta informativa amb un codi qr que cal presentar per recollir gratuïtament el kit de reciclatge compost pels cubells de reciclar, una targeta identificativa i un paquet de bosses de brossa reciclables. Properament es faran reunions informatives del funcionament, horaris, etc i s’iniciarà una campanya informativa amb els dies i hores de recollida. A més, educadors ambientals informaran i vetllaran pel correcte funcionament.

El regidor de medi ambient ha destacat l’aposta de la corporació municipal per ser responsable amb el medi ambient. “Aquest mes de gener s’han recollit més de 100 tones de residus sense reciclar al nostre municipi. Actualment estem per sota del 30% de recollida de residus reciclats i no podem continuar així. Amb el sistema porta a porta volem arribar fins al 75%. Volem encoratjar a tots els veïns i veïnes per aconseguir-ho.”

Jordi Baucells, assessor ambiental ha explicat els avantatges del sistema, separant en origen i que només caldrà treure al carrer cada dia la fracció que pertoqui i el servei públic de recollida s’encarregarà de la resta. En cas de necessitat es podrà fer ús de les dues àrees d'aportació d'emergència. Aquestes estaran sectoritzades i s'obriran mitjançant una targeta d'usuari del servei.

L’Ajuntament, per tal de facilitar el bon funcionament posarà a disposició dels usuaris una aplicació mòbil ,a partir del 14 de març, a través de la qual es podrà dur a terme les següents accions:

-Consultar dades del perfil d'usuària.

-Notificar incidències del servei: cubells trencats, robats, etc.

-Rebre comunicacions sobre el servei.

Informació entrega del material i xerrades informatives:

Els municipis on s’ha implantat el PAP reciclen molt més (entre el 60 i el 85%), que els que fan servir el mètode tradicional dels contenidors al carrer (un 40%). A Catalunya, des de l’any 2000 s’ha anat implantant progressivament el sistema de recollida de residus PaP i ja són més de 200 els municipis que l’utilitzen.