La Flama del Canigó arriba a Santa Oliva en una jornada plena de tradició i participació

Ajuntament de Santa Oliva

Santa Oliva va rebre dimarts 23 de juny la Flama del Canigó en una celebració que va tornar a omplir els carrers de cultura, tradició i participació veïnal amb motiu de la revetlla de Sant Joan.

La Flama va arribar al municipi de la mà d’una representació d’ADHSO, que l’havia recollit prèviament al Parlament de Catalunya per portar-la fins a Santa Oliva, mantenint així viva aquesta tradició tan arrelada al territori.

A les 19h, la Flama va iniciar el seu recorregut des de l’entrada al nucli antic, on es va fer el lliurament als representants de l’Ajuntament i de les entitats del municipi.

Des d’aquest punt, la Flama va continuar el seu camí fins a les escales del Castell, acompanyada per l’Associació de Gent Gran Verge del Remei, Veus de Dones, el Club de Lectura, Teatròliba, ADHSO, Picadits, Pastorets, Colla gegantera, Espurnes, Diables de Santa Oliva i Grallers.

Durant l’acte institucional, Pol Carreras i Júlia Cugat van ser els encarregats de fer la lectura del Manifest de la Flama del Canigó, posant en valor el simbolisme i la continuïtat d’aquesta tradició arreu del país.

La jornada va finalitzar amb un petit refrigeri amb coca de Sant Joan i cava per a totes les persones assistents.

L’Ajuntament de Santa Oliva agraeix la implicació de totes les entitats i persones participants que, un any més, han fet possible aquesta celebració i han contribuït a mantenir viva la Flama del Canigó al municipi.

 

📸 Fotografies: Jordi Basseda i Ajuntament de Santa Oliva